rönesans reklam & pazarlama ltd. şti.
  Baş Örtüsüne Ayrı bir Bakış
 

Bu yazım ile ilgili forum açılmıştır. İlgilenenlerin foruma görüşlerini bekliyorum.


Bilindiği üzere mealler (yorumlar) bu konuda ki bilgeliğine güvendiğimiz kişilerin bizlere Kur-an'ı anlatımlarıdır.
Bilge derken şunu kast ediyorum (Kur-an Bilgini yani İlahiyatçı) her şeyin bilgesi değil tabii ki.

Eskiden bu kadar çok imkanımız yok idi. Ne TV'ler ne de kitaplar bu konuda çok bilgi verirler idi. Şimdi ise her türlü kendimizi eğitme imkanına sahibiz çok şükür.

Bu konu hakkında (baş örtüsü) bir çok ilahiyatçının ayrı fikirlerde olması sizlere bir soru işareti bırakmıyor ise, bu size tamamen ALLAH'ın verdiği aklı kullanmanız ile ilgilidir.

Ben sorarım mesala şunu;??
«Size ap açık anlayasınız diye, kendi dilinizde gönderdik» denilen Kur-an'nın (Arap dili kast edilirken) ayetlerini;
Arap dilinden çok iyi anlaması gereken yani ap açık olan o ifadeleri yorumlamasını bilecek kişiler alimler bile değişik yorumluyor, ve bunun üzerine kendi içtihatları olan mezhepleri yaratıyorlar ise az durup biraz düşünmek lazım derim.

Kendim Ana ve Babadan ötürü mecburen Hanefi mezhebinden olmama rağmen nedir bu mezhep sorusunu hep sormuşumdur kendime. Bana kitapta bir tek yerde şu mezhebi kendinize örnek alın ve bu şekilde davranın diyen tek bir ayet olduğunu söyleyen varsa çıksın önüme. O yüzden bu mezhepleri icat edenlerin bile ALLAH'ın indinde ne kadar iyi insanlar olsa bile ayrı suçları vardır. Zira İslâm'a ayrılık sokulmuştur bunlar vasıtası ile.

Ben İslâm'ım, ben Allah'ın bana verdiği aklı çok şükür kullananlardan ve sorgulayanlardanım. Ama tam müslüman henüz olamadım.
Zira yapamadığım onca insanlık varken eksik kalıyorum. En basitinden komşum açken, ben kendimin tok yattığını biliyorum ve bir şey yapmıyorum.
Baş örtmek ile bu günahlarımızın af olacağına ise hiç ama hiç inanmıyorum.

Allah'ın tüm emirlerini yerine getirdik de bu eksik kaldı ise söylüyorum.
ALLAH ESİRGEYEN ve BAĞIŞLAYANDIR.
Sırf bu emrini yerine getirmesek bile ve şayet varsa diğer insanlık örneklerim, benim yanım gene o ister ise (SEN DEĞİL) Peygamberimizin Şefaati ile onun yanıdır.


BENİM OKUYUP ANLADIĞIM NUR SURESİ 31. AYET:
İnanan kadınlara söyle, onlar da gözlerini (1) bakılması yasak olandan çevirsinler (2); iffetlerini (3) korusunlar; [örfen] görünmesinde sakınca olmayan yerleri (4) dışında, cazibe ve güzelliklerini (5) açığa vurmasınlar; ve bunun için, başörtülerini yakalarının (6) üzerine salsınlar. Cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin ya da kız kardeşlerinin oğullarından, kendi evlerindeki kadınlardan, yahut yasal olarak sahip oldukları kimselerden, yahut kendilerine bağlı olup cinsel isteklerden yoksun bulunan erkeklerden, ya da kadınların mahrem yerlerinin (7) henüz farkında olmayan çocuklardan başka kimsenin önünde açığa vurmasınlar; ve [yürürken] gizli görkem ve güzelliklerini belli edecek şekilde ayaklarını yere vurmasınlar.Ve siz, ey müminler, hepiniz topluca, günahkarca davranışlardan dönüp Allah'a yönelin ki kurtuluşa, esenliğe erişesiniz!

Bu mealdeki kırmızı ifadeler Kuran’nın Arapçasında yok. Allah’ın sözleri değil onlar. Mütercim tarafından uydurulup Allah’ın sözlerine eklenmiş. Bu bir.

İkincisi, altı çizik ifadeler anlamca tamamen çarpık. (Çarpık ifade)yi parantez içine alıp onun karşılığı olan Arapça ifadenin lafzî anlamını veriyorum.

(1)ebsar ihinne: bakışlarını (gözlerini)
(2)yagdudne: (çevirsinler)
(3)furûc ehünne: cinsel organlarını (iffetlerini)
(4)illa ma zahare minhé: görünenlerin dışındaki (görülmesi sakıncalı olmayan)
(5)ziynet ehünne: ziynetlerini (cazibe ve güzelliklerini)
(6)cuyubihinne: göğüs yırtmaçları (yakalarının)
(7)avrât: avretler: (mahrem yerleri)

Eklemesiz çıkarmasız lafzî çeviri şöyle olabilir:
İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar. Cinsel organlarını saklasınlar. Görünenlerin dışındaki ziynetlerini açmasınlar. Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Ve ziynetlerini şunların dışında kimseye açmasınlar:

Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, kendi erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, yasal olarak sahip oldukları, kendilerine bağlı ihtiyaçsız erkekler, kadın avretlerinden anlamıyan çocuklar.

Ve saklı olan ziynetlerini belli etmek amacıyla ayaklarını yere vurmasınlar. İnananlar! Hepiniz Allah’a yönelin ki kurtulasınız.

BU da BENİM ŞAHSİ YORUMUM...
Cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin ya da kız kardeşlerinin oğullarından, kendi evlerindeki kadınlardan, yahut yasal olarak sahip oldukları kimselerden, yahut kendilerine bağlı olup cinsel isteklerden yoksun bulunan erkeklerden, ya da kadınların mahrem yerlerinin , henüz farkında olmayan çocuklardan başka kimsenin önünde açığa vurmasınlar; Sizlerin anladığı ayet yorumu böyle ise; Ben de diyorum ki kardeşim yukarıdakiler madem ayet emridir. Kadınların mahrem yerlerini yukarda ki kişilere göstermesinde de bir beyis yoktur yani.

Hadi buyursunlar bakalım baş örtme ile MÜSLÜMAN olunacağını düşünen ve ayak direten kadınlar göstersinler bakalım bu mahremlerini yukarıdaki insanlara GÜNAH olmaz diye.???
Kaç kişi ÇIKAR sorarım size.????
Biraz ar duygusuna sahip hangi kadın şu yukarıdaki emirleri yerine getirir.???

KADININ MAHREMİNİ GÖRME YETİSİ; ANA'sı, var ise Kocası, bulûğa ermemiş çocukları ile DOKTOR'una haktır. Bundan gayrısına da haktır diye düşünmek, AR duygusu ile bağdaşmaz ve Kur’anda da böyle emir olamaz.
O yüzden diyorum ki bu ayet sadece çalınabilecek ziynetler için kadınlara DİKKAT EDİNİZ diye gönderilmiştir.
Ve yukarıda ki ayette adı geçen zevat ise BUNLARA ÇALMAK İÇİN YAN GÖZLE BAKMAYACAK OLAN AİLE EFRADIDIR.

SAYGILARIMLA
direction="right"
kıssınlar

Bu yazım ile ilgili forum açılmıştır. İlgilenenlerin foruma görüşlerini bekliyorum.


 
   
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol